Pre-Dansa

Pels més petits ensenyarem l'esquema corporal, la coordinació, la lateralitat i el ritme sense oblidar la musicalitat. Millorarem l'equilibri, la postura i el domini espacial sempre amb la intenció de fruir del moviment. Incentivarem també la improvisació alhora que cohesionarem el grup fomentant l'autoestima, el respecte i la seguretat en ells mateixos.

Dansa Clàssica

És la base acadèmica per practicar qualsevol tipus de dansa. Ofereix la possibilitat de treballar el cos de forma global: Tonifica la musculatura, perfecciona la coordinació, interioritza la música, dona consciència estètica del moviment i del propi cos i proporciona un bon domini de l'espai. Treballarem amb la metodologia del ballet rus i francès en diferents nivells dividits segons l'edat, la condició física i els coneixements dels alumnes. Una vegada assolida la tècnica bàsica i la força corporal necessària començarem el treball de puntes amb els exercicis específics a la barra i al centre de l'aula.

Escola Bolera

L'escola bolera es considera el veritable ballet clàssic espanyol. S'inicia a finals del segle XVII i es referma al segle XVIII essent un patrimoni de gran valor artístic i tècnic. Els mestres d'escola bolera, emmirallant-se en el ballet francès tradueixen el nom dels passos, els acompanyen de tocs de castanyoles i creen les seves pròpies combinacions coreogràfiques. Els alumnes s'iniciaran en aquesta disciplina quan el seu nivell de dansa clàssica els permeti executar els passos.

Dansa Espanyola Estilitzada

La combinació de totes les especialitats de la dansa espanyola (escola bolera, dansa folklòrica i flamenc) i la lliure creació coreogràfica rep el nom de dansa estilitzada. Aconseguirem executar les coreografies amb elegància i de forma coordinada amb la música i els diversos tocs de castanyoles.

Folklore

Les danses populars o folklòriques estan enllaçades amb les arrels històriques dels pobles a qui representen. Lligades a la geografia ens permeten identificar el caràcter i les tradicions d'on provenen. Treballarem amb músiques i instruments populars.

Flamenc

El flamenc que coneixem avui s'inicia amb l'arribada del poble gitano a la península Ibèrica al segle XV. Treballarem els "zapateados" que tanta riquesa rítmica donen al ball i l'ús dels mantons i els vanos. Aprendrem a reconèixer els diferents "palos", la seva mètrica i la manera més adient d'interpretar-los.

Castanyoles

Treballarem amb el Mètode de Castanyoles d'Emma Maleras, publicat al 1983. Utilitza una notació bigràmica per representar tots els tocs de castanyoles en una partitura. A més reforçarem les nocions musicals i millorarem l'oïda i el ritme dels alumnes. Aquestes classes també s'adrecen a qualsevol persona interessada en les castanyoles sense necessitat d'haver tingut cap contacte previ amb la dansa.

Cursos de Jazz

El terme jazz s'ha utilitzat per denominar un tipus de ball que va aparèixer als musicals de Broadway i en les pel·lícules estatunidenques a partir dels anys quaranta, abans només es referia a la música. Farem cursos intensius on a més de conèixer altres passos i altres músiques crearem una coreografia.